strona główna oferta pobierz allegro photosoft youtube photosoft faq kontakt
PhotoSoft - wiadomości
FAQ, czyli najczęściej zadawane pytania
Dział będzie w miarę potrzeb rozbudowywany o kolejne punkty.
Pytania ogólne
1. Przy próbie uruchomienia instalatora programu pojawia się komunikat "The setup files are corrupted. Please obtain a new copy of the program". Co mam zrobić?

Komunikat ten oznacza, że podczas pobierania pliku wystąpił błąd i instalator nie został pobrany poprawnie. Wówczas należy pobrać go ponownie.


Jeśli po ponownym pobraniu programu będzie dalej pojawi się ten sam komunikat, wówczas należy wyczyścić pliki tymczasowe w przeglądarce i spróbować ponownie.

UWAGA! W skrajnych przypadkach, gdy zawodzą powyższe metody może oznaczać, że plik został zarażony przez wirusa. Instalator posiada mechanizm, który sprawdza czy zgadzają się sumy kontrolne pliku ze wzorcem. Jeśli plik będzie zmodyfikowany wówczas również pojawi się powyższy komunikat. Prosze wtedy przeskanować cały dysk porządnym antywirusem dla pewności.

2. Przy wprowadzaniu kodu pre-paid otrzymuję komunikat, że wprowadzony kod jest niepoprawny. / W oknie, gdzie wprowadzam "Dane Użytkownika" przycisk "Dalej" nie jest aktywny. Dlaczego?

Obydwa problemy na 100% wynikają z błędnego wprowadzania danych rejestracyjnych. Trzeba wprowadzić je poprawnie wklejając z maila lub przepisując. Przy wklejaniu należy uważać, aby nie zaznaczyć za dużo lub za mało znaków, a przy przepisywaniu pamiętać, że rozróżniana jest wielkość liter.

Należy również upewnić się czy pobrany został instalator w tej samej wersji, do której przeznaczone są kody.

3. Norton usuwa program/instalator zgłaszając zagrożenie WS.Reputation.1. Co to oznacza?

Jest to klasyczny przypadek kiedy antywiurs próbuje być mądrzejszy od użytkownika. Zagrożenie WS.Reputation.1 to nie wirus, ale chory wymysł firmy Symantec, który bazuje na reputacji użytkowników. Jeśli jakiś pobrany program, w tym przypadku nasz, nie został dodany do baz Nortona przez kilkuset użytkowników jako zaufany, wówczas każda taka "nieznana" aplikacja jest od razu usuwana z dysku- można powiedzieć na zapas?! Doskonały przykład jak to rozwiązanie jest skuteczne...

Aby problem nie występował, należy nasze programy/instalatory przywrócić z kwarantanny lub całkiem wyłączyć funkcję Insight.

4. Używam antywirusa Avira AntiVir i w trakcie instalacji wykrywany jest wirus/trojan. Czy pliki na serwerze są zainfekowane?

Instalatory na serwerze są na 101% czyste, a komunikaty zwracane przez Avirę to tzw. "fałszywe alarmy". W związku z niesłusznym blokowaniem przez niego pobranych plików, zalecamy zmianę na darmowego Avasta lub jakikolwiek inny antywirus. Wtedy nie będzie żadnych problemów z instalacją programów.

5. Podczas pierwszego uruchomienia programu w trakcie rejestracji otrzymuję następujący komunikat błędu:

-
Nie można połączyć się z serwerem zdalnym - błąd ten pojawia się, gdy programowi zostanie zablokowany dostęp do internetu. W tej sytuacji należy sprawdzić konfigurację zapory systemowej(firewall)/pakietu zabezpieczającego i usunąć go z listy blokowanych aplikacji.

-
Nie można zainicjować systemu konfiguracji - w tym przypadku mamy do czynienia z uszkodzonymi w systemie bibliotekami .NET Framework. Aby rozwiązać problem należy pobrać je w wersji 2.0 ze strony Microsoftu i zainstalować. Zalecane jest wcześniejsze odinstalowanie wcześniejszych wersji.

6. Program przestał działać / w którymś momencie wyskakuje jakieś okienko z jakimś błędem? O co chodzi?

Od razu uczulam przed zadawaniem pytań w takiej formule jak powyżej. Opisanie problemu w stylu "coś, gdzieś wyskoczyło" do niczego nie prowadzi i jest tylko stratą mojego i Państwa czasu, ponieważ nie otrzymuje żadnych informacji, które pozwoliłyby mi na analizę przypadku.

Więc, aby uzyskać pomoc należy dokładnie opisać sytuację kiedy pojawia się błąd - w którym momencie działania programu. Oraz koniecznie dołączyć w mailu zrzut ekranu, na którym będzie widoczny komunikat z błędem lub nieprawidłowe zachowanie aplikacji - poradnik jak zrobić zrzut ekranu. Zastosowanie się do tych wytycznych pozwoli na szybsze zlokalizowanie problemu i udzielenie Państwu należytej pomocy.

Pytania dotyczące Photo Expert

1. Jak mam usunąć tło lub połączyć zdjęcia?

W programie w menu Pomoc znajdują się wbudowane poradniki, gdzie wszystko zostało dokładnie opisane wraz z przykładami.

2. Usuwam tło i ciągle pojawia mi się "szachownica". Jak mam się jej pozbyć?

"Szachownica" to nic innego jak tło robocze programu, czyli jak ją widać tzn. że tło ze zdjęcia zostało usunięte, inaczej mówiąc jest przezroczyste. Należy pamiętać, aby takie zdjęcie zapisać później w formacie PNG.

3. Jak mam zapisać zdjęcie w formacie PNG?

W programie klikamy na Zapisz i wybieramy z rozwijanej listy typ pliku Portable Network Graphics (*.png), a następnie potwierdzamy zapis zdjęcia.